Onuncu Kalkınma Planında, Bilgi Toplumu Stratejisinde ve 2016-2019 Ulusal e-Devlet Stratejisi ve Eylem Planında vatandaşlarımıza verilen hizmetlerin elektronik ortama taşınarak, zaman ve mekândan bağımsız olarak hızlı ve güvenilir bir şekilde hizmetlerin sunulması e-Devlet uygulamalarının tüm hizmetlerde ve yaşamın her alanında kullanılması devlet politikası olarak benimsenmiştir.
                

                Belirtilen bu hedefe ulaşmak için; nüfus ve vatandaşlık hizmetlerinde de e-Devlet uygulaması başlatılmıştır. E-Devlet şifresi ile güvenli kimlik doğrulama araçlarını kullanarak https://vatandas.nvi.gov.tr/AdresBeyan/VatandasLogin ve www.türkiye.gov.tr adreslerinden  nüfus kayıt örneği ve/veya yerleşim yeri ve diğer adres belgesinin sorgulamasının yapılabilmesi, üretilen belgelerin fiziki veya elektronik ortamda ilgili mercilere verilebilmesi mümkün hale gelmiştir. Ayrıca e-Devlet kapısı üzerinden geçici kimlik belgesi sorgulama ve doğrulama hizmeti de verilebilmektedir.